سرانجام فراری نسخه سرکشتر و بی اعصاب تر لافراری را معرفی کرد.فراری FXX K یک خودروی زیبا از سری xx ها است که جایشان نه در خیابان بلکه در پیست مسابقه است.پیش از نیز هیولاهایی چون 599XX و FXX در این رده نامی برای خود دست و پا کرده بودند.

لافراری FXX K

قلب تپنده لافراری FXX K موتور تیون شده ١٢ سیلندر و ۶٠٢ لیتری الکتریکی لافراری است.اما برخلاف ٩۵٠ اسب سرکشی که نسخه خیابانی تولید میکند این هیولای پیست میتواند ١٠۵۵ اسب بخار توان را تولید و بیش از ۶۶۵ پوند بر فوت گشتاور را تولید کند.از این میزان توان ٨٣۵ اسب بخار از موتور ١٢ سیلندر تنفس طبیعی این خودرو ساتع میشود و ١٨٨ ما بقی ان بر عهده موتور آپگرید شده الکتریکی لافراری FXX K است. سیستم انتقال قدرت این خودرو یک سیستم هفت سرعته دابل کلاج است.

لافراری FXX K

برای بهبود وضعیت موتور ١٢ سیلندر نرمال، مهندسان فراری تغیراتی را در موتور داده اند که از جمله آن ها میتوان به نصب یک کامشافت (میل بادامک) جدید، منیوفولد هوای جدید، شیرهای سوخت بازطراحی شده و همچنین یک سیستم اگزوز بهینه اشاره کرد.سیستم اگزوز جدید از نوع hy.kers است. لافراری FXX K جدید میتواند در چهار حالت مختلف رانندگی قرار بگیرد. این چهار حال عبارت اند از Qualify Mode, Long Run, Manual Boost, Fast Charge.

Qualify مود برای بیشترین بازدهی در پیست مسابقه در دور های کم تعبیه شده است و در طرف مقابل long run برای بازدهی خوب در مسیرهای طولانی است. منوال بوست برای شتاب حداکثری و فست چارج برای چارجینگ موتور از طریق باتری تعبیه شده است.

زمانی که اولین انونس های لافراری FXX K پخش میشد سازندگان اعتقاد داشتند صفر تا صد این خودرو چیزی حدود ٢/۵ ثانیه باشد و بتواند حداکثر سرعتی معادل ٣۵٠ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد.با همه این گفته لافراری FXX K در بدنه ١٩۴ میلیمتر بلندتر و ۵٩ میلیمتر عریض تر از مدل استاندارد است هرچند در ارتفاع اندازه یکسانی دارند.

لافراری FXX K

از نظر آیرودینامیکی نیز این خودرو تغیرات عمده ای را شاهد بوده است تا انجا که جلو ماشین به کلی باز طراحی شده است و از یک اسپلیتر بهینه شده بهره میبرد.همچنین شاهد این هستیم که در لافراری FXX K سقف و کاپوت نیز تغیر کرده اند.

اما در این بین چشم نواز ترین تغیر آیرودینامیکی خودرو مربوط به بال عقب آن است که به شدت زیبا و خوش ساخت است.این بال عقب زیبا به صورت دو تیکه و فلکسیبل ساخته شده و جمع شونده است.اگزوز های خودرو نیز در دو طرف پشت ماشین و در جوار دیفیوزر بسیار زیبا و کربنی لافراری FXX K تعبیه شده اند و نمایی زیباتر را به این خودرو میدهند.

با این تغیرات انجام شده در بحث آیرودینامیک لافراری FXX K میتواند ۵٠ کیلومتر دون فورس (نیروی کششی ماشین به زمین) بیشتری را نسبت به مدل نرمال داشته باشد ۵۴٠ کیلوگرم دون فورس را در ٢٠٠ کیلومتر بر ساعت میتواند داشته باشد.

لافراری FXX K

تایر های لافراری FXX K از نوع پیرلی P-Zeros است که دارای ویژگی هایی چون سنسور های کنترل هندلینگ دما و فشار است.سیستم ترمز نیز هنرمندانه تعبیه شده است و کاملا و سیستم abs و دیفرنسیال الکتریکی و فرمان خودرو هماهنگ است.

برخلاف نسخه جاده ای این هیولا در داخل خود هیچ انعطافی ندارد و یک خودروی خشک مسابقه ای خواهد بود با صندلی ها و فرمان ویژه پیست. تنها حرف نگفته قیمت این خودرو است که به راستی نمیتوان نظری راجع به آن داد…



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: